Tuesday, May 01, 2007

Fietsen, fietsen, ...

Ik heb dit verlengd weekend (zaterdag tot dinsdag) mijn grenzen in het fietsen weer beetje verlegd: 2 ritten van ruim boven de 100km, goed voor een totaal van 280km.
Zaterdag heb ik de Davitamon Classic gereden. Ik vertrok met de fiets vanuit Deinze naar Nazareth, dus in totaal was dit goed voor 160km. De Davitamon is volgens mij een van de best georganiseerde toertochten in Vlaanderen, dankzij de ruime bevoorradingen en het schitterend parcours. In de Vlaamse Ardennen wordt niet gekozen voor de gekende TV-hellingen zoals Patersberg of Kwaremont. De lus door het Pays des Collines maakt het parcours helemaal af. Hellingen zoals de Côte de Ellezelles, Hurdumont & Hameau des Papins leiden je naar prachtige panorama's.
Vandaag had ITC een mooie fietstraining van 200km gepland. Ik besloot aan te pikken langs de Leie en de groep zo lang mogelijk te volgen. Via het kanaal ging het in een vlot tempo richting Brugge. Op de Brugse richting trok de groep verder richting kust, maar voor mij was het tijd om terug te keren. Ik sloeg af richting Damme. Het werd meteen duidelijk wat mij te wachten stond op de terugweg: veel tegenwind. Vanuit Damme ging het langs het Schipdonkkanaal naar Eeklo, Zomergem en zo terug naar Deinze, goed voor een totaal van 120km met een gemiddelde van 31 per uur.
De goeie fietsconditie zal er nu wel zijn, hopelijk volgt de loopconditie ook, want de eerste wedstrijd nadert nu wel snel.

No comments: