Saturday, May 05, 2007

Attack of the killer ducks

Deze morgen trok ik zoals dikwijls voor een duurloopje naar domein de Brielmeersen hier vlakbij. De vele kronkelende paadjes en finse piste zijn helemaal op maat van lopers gemaakt. Het dierenpark zorgt ervoor dat je iets te zien krijgt tijdens het lopen.
Maar deze morgen ben ik aangevallen door een van deze lieve diertjes. Toen ik langs een van de vijvertjes liep, schoot plots vanuit de zijkant een eend in mijn richting. Ik trok even een spurtje, maar het beest gaf niet af. Een luide schreeuw schrikt soms dieren af, maar dit beest gaf niet af. Plots vloog hij op en zat hij in mijn nek. Whaaaaaa! Godverdomme! Ik blijf doorspurten en beetje verder geeft hij het eindelijk op. Ik loop nog wat verder en moet toch even stoppen om te bekomen, want ik zat heel dicht tegen mijn maximale hartslag... Misschien een tip voor trainer Dirk om volgend jaar onze maximaaltest te doen?
Ik denk dat ik de vijvers beetje ga vermijden tot het broedseizoen voorbij is...

No comments: