Sunday, May 27, 2007

1/4 Sint-Laureins

Voor de derde maal startte ik in de niet-stayer triathlon van Sint-Laureins. Er waren dit jaar niet zo veel toppers aanwezig, maar in de breedte was er toch een heel sterk deelnemersveld.
Ik was beetje laat aan de zwemstart, maar ik kon toch nog een mooi plaatsje vinden op de eerste rij. Naast mij stond Rutger Decloedt, snelste zwemtijd in De Haan dit jaar. Ik kon de eerste 500m in zijn voeten en die van Youry Gokel zwemmen. Ver voor ons zwom clubgenoot Bart Colpaert eenzaam aan de leiding. Hij kwam met meer dan een minuut voorsprong op Gokel en mij uit het water. Chapeau Bart! Helaas verloor ik al heel wat plaatsen in de wisselzone, zodat ik rond de 15e plaats op de fiets sprong. Het fietsen ging vlot, maar op de stroken wind tegen was het opletten om de benen niet op te blazen. Na 1u07 (36 gemiddeld) mocht ik de fiets terug aan de kant zetten en de loopsloefen aantrekken. Het gevoel was nog goed en ik hoopte op een degelijke looptijd. De eerste kilometer was 'veldlopen', waardoor het moeilijk was om een goed tempo te vinden. Na 4 km kreeg ik last van steken in de zij en moest ik even vertragen. Daarna geraakte ik niet meer op gang. Ik vond mijn 'hoogste versnelling' niet meer, tot op 1.5km van het einde clubgenoot Marnix bij mij kwam en me op sleeptouw nam. Opeens kon ik wel weer terug aan hartslag 175-180 lopen. Bedankt Marnix! Dit was een toonbeeld van echte clubgeest!
Uiteindelijk liep ik als 99e over de meet, maar in de 2e wave waren er nog een 9-tal sneller zodat ik als 108e in de uitslag sta met een tijd van 2:13:02. Vooraf had ik gehoopt op een plaatsje bij de eerste 100, net niet gelukt dus. Over mijn zwemmen en fietsen ben ik heel tevreden, maar mijn lopen had beter gekunnen. Heb ik onbewust misschien toch iets te rap gefietst? In elk geval, volgende week nieuwe kans in Leuven op de 1/2e!
zwemmen: 13:12 (3e tijd)
fietsen: 1:11:15 (93e tijd) - werkelijke fietstijd: 1:07:54
lopen: 48:35 (112e tijd)
plaats: 108
uitslag vind je hier

No comments: