Friday, May 04, 2007

duurloopje

Gewapend met mijn fuel-belt en een squeezy vertrok ik gisteren een voor looptraining van 2 uur langs de mooiste stukjes natuur rond Deinze. Ik liep onder andere langs de Leie, Astene-sas, Vosselare-put en enkele leuke padjes rond Vosselare. Het was genieten onder een stralende zon, zoals we al enkele weken gewoon zijn. De benen voelden heel goed tot in Nevele. Vanaf daar was het 5km rechtdoor langs het kanaal terug richting Deinze. De vermoeidheid kroop langzaam in de benen en de laatste restjes sportdrank werden aangesproken op zoek naar wat extra brandstof. Het laatste halfuur voelde dus alsof ik bezig was aan de loopproef van een triathlon, een ideale voorbereiding op de komende weken. Ik heb mijn benen achteraf dan ook 'verwend' met een koude douche en wat muscle relax zalf. Er staan de komende dagen immers nog enkele stevige trainingen op het programma. Zaterdag test ik de zwemconditie op de masters wedstrijd in Nijlen en zondag verken ik het fietsparcours van de triathlon in Leuven.

No comments: