Saturday, May 31, 2008

Triathlon Sint-Laureins

Vandaag de eerste echte triathlon van het seizoen: de Boerekreek triathlon in Sint-Laureins. Ik voelde me de voorbije dagen niet zo goed en had ook last van een verstopte neus. Ik had dan ook wat schrik voor de start van de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd viel het nog wel mee, maar een supergevoel had ik nooit.
Het zwemmen ging vlot, ondanks dat ik geen plaatsje vond op de eerste rij bij de start. Na 200m lag ik op kop van de 2e wave. Zo kon ik makkelijk mijn eigen tempo zwemmen en mijn eigen koers bepalen. Na 13'10" kwam ik uit het water. Na een niet zo snelle wissel kon ik de fiets op. Ik vertrok redelijk rustig en zat ik een goed tempo zonder echt te forceren. Toen Sophie De Grootte (2e dame) mij inhaalde kon ik op reglementaire wijze bij haar aanpikken. Zo'n mikpunt maakte het fietsen toch wel een stuk makkelijker. Na 1u08 (op tellerke) mocht ik de fiets terug in de wisselzone parkeren. De eerste kilometers in het lopen gingen verrassend vlot, maar tussen kilometer 4 en 5 kreeg ik het toch serieus lastig. Gelukkig had ik nog een Squeezy bij die ik nam bij de bevoorrading aan kilometer 6. Zo kwam ik de laatste kilometers terug in een goed tempo en kwam na 2u13min17 over de finish.
Ik dacht dat dit zo'n 4 à 5 minuten rapper was dan vorig jaar, maar blijkbaar heb ik me vergist. Ik ben ongeveer even snel als vorig jaar op de 3 disciplines en finish zelfs op exact dezelfde plaats (108e). Het lopen was wel iets langer denk ik en op de fiets heb ik wat meer ingehouden.

1 comment:

Anonymous said...

Hey Sammy, 't is een tijdje geleden dat ik nog iets van je "hoorde", maar 't is schitterend om te zien hoe triatlon je passie is geworden! 'k Vrees da'k je al lang niet meer zal kunnen volgen :-)...

Greetz,

Brace