Sunday, May 18, 2008

Zwemloop Brugge

In aanloop van de wedstrijden de komende weken, wou ik wel eens op voorhand de conditie testen. De zwemloop in Brugge, georganiseerd door zwemvereniging Aquanimo, leek me hiervoor een mooie gelegenheid: 1000m gezwommen en 10km lopen.
Het zwemmen ging door in het Olympia bad, normaal een 50m bad maar door de muur in het midden was het nu 25m per lengte. Zo'n muur in het midden maakt het keerpunt altijd wat lastiger. Ik had dan ook enkele slechtere keerpunten, maar het gevoel was heel goed. Zonder forceren kwam ik na 13 minuten als eerste uit het water. Ik trok snel de loopschoenen aan en kon nog steeds als eerste vertrekken voor 2 rondjes in de straten rond het Jan Breydelstadion. Dit was een heel onwennige situatie: voor het eerste liep ik op kop van een wedstrijd. Gelukkig reed er begeleidende fietser op kop, want het was voortdurend draaien en keren. Ik verwachtte elk moment voorbijgelopen te worden, maar toen ik omkeek zag ik nog steeds niemand achter me. Dat zorgde voor een stevige motivatie-boost. Ik wou standhouden tot in de 2e ronde. Dit lukte en het was een zalig gevoel om als leider in de wedstrijd langs de supporters te passeren. Stilletjes droomde ik om het tot de finish vol te houden, maar halverwege de 2e ronde zag ik toch de eerste 2 achtervolgers naderen. Hun tempo lag nog een flink stuk hoger, dus moest ik hen laten voorgaan. Maar we waren ondertussen al terug aan het Jan Breydelstadion en zo kon ik mijn 3e plaats vasthouden na een voor mijn doen heel goeie loopproef.
zwemtijd: 13'05"
wissel: 1'12"
lopen: 40'02"
totaal: 54'19"
Een ferme opsteker en een bewijs van de goeie conditie!

3 comments:

DVLMN said...

proficiat.
kan geloven dat zo'n prestatie een boost geeft.

Anonymous said...

Proficiat!

Een knaller van een looptijd en jouw zwemcapaciteiten worden we stillaan gewoon hé :)

Keep it up
Thijs

Anonymous said...

Sterk Sammy! Dat jouw zwemmen goed zit dat weten we al langer dan vandaag, maar uw lopen is verdorie ook serieus verbeterd! Doe zo verder.