Sunday, May 25, 2008

20km Brussel - Lanzarote

Vandaag een joggingske meegedaan in Brussel samen met 24.999 andere lopers. De bedoeling was om er een stevige duurtraining van te maken, want om een toptijd neer te zetten moet je niet in Brussel zijn (zwaar parcours en druk).
Na 30' aanschuiven in het startvak, de Bolero en een stevig kanonschot mochten we om 15u op pad. De eerste 5 km startte ik rustig en probeerde mijn weg te zoeken tussen de massa. Daarna was er gelukkig wat meer plaats om te lopen. Ik had nooit een supergevoel, maar kon mijn tempo wel vasthouden. De 2e helft van de wedstrijd ging het iets beter en de laatste kilometers (klim op de Tervurenlaan) kon ik nog een tandje bijsteken. Na 1u41 liep ik terug onder de triomfboog van het Jubelpark. De tijd valt misschien beetje tegen, maar ik deed gisteren nog een stevige fietstraining in de Vlaamse Ardennen.
Maar mijn prestaties van dit weekend zijn niets vergeleken met de prestatie van mijn clubgenoot Philip Pinket in Lanzarote. Dankzij een perfect ingedeelde wedstrijd haalde hij zijn ticket voor Hawaii binnen. Hij is de eerste ITC'er die hier in slaagt. Ik ben ongelooflijk content voor hem, want hij heeft er bijzonder hard voor gewerkt.

No comments: