Sunday, June 08, 2008

Hamme

8 juni op de kalender, niet alleen vaderdag, maar ook sinds 32 jaar de dag dat ik kaarsjes mag uitblazen. Hoe kan je als triatleet beter je verjaardag vieren dan met een leuke triathlon? Gelukkig waren ze in Hamme zo vriendelijk om vandaag een mooie wedstrijd te organiseren.
De wedstrijd startte reeds om 11u in de oude Durme. Ik startte vanop de eerste rij en kon zonder problemen starten. Ik zag links en rechts van me wat volk wegzwemmen. Ik koos mijn eigen tempo, maar ik had nooit een supergevoel tijdens het zwemmen. Ik lag de hele tijd alleen te zwemmen. Enkel op het laatste kon ik nog een zwemmer inhalen. Ik kroop als 10e uit het water na 18'42. Er zat weinig volk in mijn buurt, dus de eerste kilometers stond ik er alleen voor. In een stayerwedstrijd is het dan altijd kiezen: zelf tempo maken of wachten op het volgende groepje. Ik besloot te wachten, maar ondertussen toch een degelijk tempo te rijden zodat ik niet helemaal zou stilvallen. Pas na 12 kilometer werd ik bijgehaald door een eerste groepje met hierin ondermeer clubgenoot Bram Deruyck. Ik kon mijn wagonnetje aanhaken en zou de rest van de fietsproef in dit gezelschap afwerken. Helaas was de samenwerking verre van optimaal, zodat we nooit een stevig tempo konden ontwikkelen. Toch werden we niet meer bijgehaald en kon ik als 13e aan de loopproef beginnen. Ik vertrok snel, maar voelde dat ik geen superbenen meer had. Gelukkig vond ik snel een degelijk tempo en kon ik de loopproef aan een redelijk gelijkmatig tempo afwerken. Met een looptijd van 44'30 ben ik al bij al wel tevreden. Ook met mijn eindtijd (2u03) en mijn plaats (36e /134) ben ik tevreden. Nu nog enkele weken verder trainen en dan nog eens vlammen in Brasschaat.
Tenslotte ook nog een dikke proficiat voor Elke die de finish haalde in 3u!

1 comment:

Anonymous said...

Voor zowel man als vrouw: proficiat!