Sunday, June 17, 2007

1/4 Brugge

Gisteren stond de 1/4 van Brugge op mijn wedstrijdprogramma. Vooraf had ik bewust de lat niet hoog gelegd. Het doel was genieten van de wedstrijd en uitdoen met een goed gevoel. Dat is me dan ook prima gelukt.
Ik startte in de 4e wave. De pro's waren toen al zo'n 20 minuten bezig, dus de sterke zwemmers zaten toen al op hun fiets. Ik zocht dan ook onmiddellijk een plaatsje op de eerste rij. Van bij de start had ik direct vrije ruimte. Rechts van me zag ik iemand naar voor schieten. Ik probeerde even te volgen, maar moest toch een gaatje laten. Ik zocht mijn eigen tempo en kon toch als 2e uit onze wave aan wal kruipen. Op de fiets vertrok ik rustig, want op het natte wegdek was het uitkijken voor een valpartij. Ook langs het kanaal hield ik nog wat reserve. Na 20km schakelde ik toch een tandje bij, maar nooit echt voluit. Ik reed dan ook relatief fris de wisselzone in. De eerste kilometer lopen ging bijzonder vlot. Daarna kreeg ik last van krampen in de quadriceps en schuurwondjes op mijn linkerhiel. Op de natte kasseien was het moeilijk om het goeie tempo vast te houden. Na 2u23min33 liep ik voldaan over de finish. Dit was geen superwedstrijd, maar wel goed voor het vertrouwen. Door mijn ziekte vorige week en de voorbije wedstrijden voel ik dat ik even moet recupereren. Volgende week zal dus even rustig aan zijn, om daarna terug op te bouwen naar de Powertriathlon in Aarschot.

No comments: