Sunday, May 03, 2009

Clubkampioenschap - deel 1

Zaterdagmiddag werd het eerste deel van het ITC-clubkampioenschap afgewerkt: 500m zwemmen in het openluchtbad van Izegem.
Ik was vooral benieuwd hoe ik de stevige fietstraining van de dag ervoor (220km) verteerd had. Het inzwemmen gaf me al een goed gevoel, dus kon ik voluit vertrekken. Na 200m voelde ik al de verzuring opkomen, maar toch kon ik mijn tempo redelijk vasthouden, want ik bleef in de buurt van Timon Carmans zwemmen. Na het laatste keerpunt zette ik nog een sprint in en kon hem zelfs nog passeren. Ik klokte af op 5'58, goed voor de 3e tijd. Ik was aangenaam verrast over mijn tijd, zo'n 6 seconden sneller dan vorig jaar. Blijkbaar rendeert mijn trainingsaanpak voor het zwemmen heel goed voor mij.
Straks starten we voor de fiets- en loopproef. Hier zal de vermoeidheid van de voorbije trainingsweken zich wel laten voelen. Ik start dus zonder grote verwachtingen en zal ook niet helemaal voluit gaan. Er staan immers nog enkele zware weken voor de boeg in functie van het grote doel begin juli.

No comments: