Monday, May 04, 2009

Clubkampioenschap ITC - deel 2

Zondagmiddag hing er rond15u30 weer flink wat spanning in de lucht aan café Abele in Izegem. De ITC-leden zouden immers onder elkaar uitvechten wie zich een jaar lang clubkampioen mag noemen. Door mijn 3e zwemtijd stond ik tussen de favorieten aan de start van de fietsproef. De een kon de spanning al beter verbergen dan de ander. Zelf stond ik redelijk ontspannen aan de start. Ik wist op voorhand dat ik na een zware trainingsweek (meer als 400km gefietst) toch geen superprestatie moest verwachten. De eerste hectometers voelde ik meteen dat de benen vandaag inderdaad niet meewilden. Het fietsen bestond uit 7 ronden van een goeie 3 kilometer, waarvan de helft met een stevige tegenwind. Op die strook moest ik telkens een paar tandjes kleiner schakelen en verloor ik teveel tijd. Enkel in de laatste ronde leek het iets beter te gaan. Het lopen daarentegen ging wel goed. Ik zat meteen in het goeie ritme en kon dit ook de hele tijd vasthouden. Ook hier had ik het gevoel dat de wedstrijd gerust wat langer mocht duren. Ik finishte de wedstrijd op een 30e plaats.
Al bij al ben ik tevreden met mijn wedstrijd. Dit soort korte wedstrijden vloekt met de duurtrainingen van de voorbije maanden en de zware trainingsweek. Die factoren maken dat ik het moeilijk had om me mentaal op te laden. Dat laatste is puur persoonlijk, want de organisatie en de sfeer waren zeker in orde!

1 comment:

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!