Monday, July 02, 2007

Alpen


Terwijl mijn clubgenoten afgelopen week het beste van zichzelf gaven in de wedstrijden van Nice, Brasschaat, Stein en Meulebeke, zat ik 6 dagen in de Franse Alpen. Vanuit Valmorel maakten we enkele mooie uitstappen richting bekende cols zoals de Madeleine, Glandon en Croix de Fer. Helaas viel het weer wat tegen zodat ik deze niet kon opfietsen. Gelukkig klaarde het later in de week op en konden we nog enkele mooie fietstochtjes maken. Het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt was de beklimming van de Cormet de Roselend waarbij van 750m naar bijna 2000m moest geklommen worden, goed voor zo'n 20km klimmen aan 7-8%. Vooral het eerste deel in het bos was lastig: haarspeldbochten gevolgd door lange steile stukken waar geen einde lijkt aan te komen. Maar eens je aan het stuwmeer komt op 1600m is het genieten van het uitzicht op de Alpenweiden en de besneeuwde toppen. Wanneer de Tour hier op 15 juli passeert, zal het er wel drukker zijn. Na de klim hebben we ook nog de slotklim van deze etappe naar Tignes verkent. Het belooft een prachtige rit te worden! Ik zal hem helaas niet live kunnen volgen, want die dag moet ik de heuvels van het Hageland bestormen tijdens de triathlon van Aarschot. Gelukkig zijn die niet zo lang als de Roselend...

No comments: