Saturday, March 24, 2007

Zwemmen als God in Frankrijk

Van maandagavond tot vrijdagavond zat ik bij de collega's van onze Franse fabriek in de buurt van Colmar (Elzas). Tussen het werk door kon ik even genieten van de prachtige omgeving. Helaas is er van trainen niet zoveel in huis gekomen, maar donderdagavond heb ik wel een flinke zwemtraining kunnen afwerken.
In de meeste Franse zwembaden kan je immers echt zwemmen. Terwijl je in Belgiƫ moet slalommen tussen spelende kinderen en dobberende bejaarden, kan je in Frankrijk vaak gewoon in banen zwemmen. Zo had ik een baan die ik moest delen met maximum 5 andere zwemmers. Een luxe dus! Veel Belgische zwembaden zouden hier beter een voorbeeld aan nemen en een zwembad beschouwen als SPORTinfrastructuur. Misschien moet Bertje eens een zwemmarathon doen ipv de Mont Ventoux op te kruipen?

No comments: