Monday, March 26, 2007

Zwemloop Hofstade


Gisteren stond ik aan de start van de 3CT zwemloop in Hofstade. Het zou de eerste test van het nieuwe seizoen worden. Ik startte in de laatste reeks in de buitenste baan. Ik had vooraf beslist om rustiger te zwemmen in de hoop zo meer reserves te hebben voor het lopen. De eerste 100m gingen in 1'13, de volgende 900m aan een tempo rond de 1'20". Zo kroop ik na 13'18" uit het water. Na een bijzonder snelle wissel was ik weg, samen met enkele concurrenten. Ik probeerde even aan te klampen en ondertussen mijn truitje goed aan te doen. Dat laatste lukte, de anderen volgen helaas niet. Toch had ik een mooi tempo vast dat ik 4 ronden lang heb vastgehouden. Zo haalde ik een looptijd van 44'30" op 10km en een 11e plaats op 28 deelnemers. Vooral over mijn lopen ben ik heel tevreden. Voor het eerst loop ik op een wedstrijd onder de 45' (stratenlopen niet meegerekend).
Het resultaat is in elk geval een goeie motivatie om verder te blijven trainen! De volledige uitslag en foto's vind je op www.3athlon.be (dank aan Jim voor de mooie actiefoto's). Bekijk ook zeker eens de knappe verjaardagskalender die ze hebben gemaakt.

No comments: