Wednesday, March 07, 2007

Voorjaarsklassiekers - deel 2

Afgelopen weekend zijn de wielrenners aan hun reeks voorjaarsklassiekers begonnen. Volgende week mogen ook de triatleten aan hun seizoen beginnen. Zaterdag 17/03 staat de Veloopzwem in De Haan op het programma. Bij de collega-bloggers die deelnemen, voel ik dat de spanning al begint te komen.
Omdat het nog wat koud is om buiten te zwemmen (hoewel Joachim en ik toch een poging deden in december) vindt het zwemmen plaats in het zwembad. 's Namiddags starten de atleten in volgorde van hun zwemtijd. Het winderige fietsparcours door de polders zorgt ervoor dat het kaf rap van het koren wordt gescheiden. Ook het loopparcours is niet te onderschatten. Wie er goed presteert, weet dat hij de voorbije winter goed heeft gewerkt.
De voorbije 3 jaar was het telkens mijn eerste wedstrijd van het seizoen. Elk jaar presteerde ik er beter dan het jaar voordien, maar dit jaar zal ik er niet bij zijn (hoogstens langs de zijlijn als supporter). Hoewel ik dit een hele mooie wedstrijd vind, kies ik voor een rustige opbouw naar de doelen deze zomer. Maar lang blijf ik niet aan de kant staan, want de week erna start ik in de zwemloop van Hofstade. Deze wedstrijd is goed voor 1km zwemmen gevolgd door 10km lopen. Ik ben vooral benieuwd naar de loopconditie, want ik heb in tegenstelling tot vorig jaar nog maar weinig echt op snelheid getraind. Het gevoel tijdens de duurlopen is in elk geval heel goed, maar het bljift afwachten hoe het in wedstrijd gaat natuurlijk.

No comments: