Sunday, March 04, 2007

Voorjaarsklassiekers

Het wielerpeloton draait weer rondjes in de Vlaamse Ardennen. Ik blijf dit de mooiste koersen vinden (hoewel een bergrit in de Tour ook mooi is), vooral omdat ik zelf ook graag in deze streek ga fietsen. Ik ken er ondertussen al goed mijn weg en dat maakt het extra leuk om te volgen.
Vandaag heb ik mijn lange fietstraining gecombineerd met Kuurne-Brussel-Kuurne. Eerst met de fiets naar Kuurne om de sfeer aan de start op te snuiven. Het was vooral genieten van de Cervélo fietsen van CSC. Eenmaal het peloton vertrokken, zette ik zelf koers richting Vlaamse Ardennen. Ik vond een mooi plekje op de Oude Kwaremont en toen was het wachten op de flandriens. Stijn Devolder kwam eerst door, beetje verder gevolgd door het peloton met Van Impe, Boonen & Van Petegem op kop. Na de passage sprong ik op mijn fiets en ging het in vliegende vaart richting Wortegem, zodat ik hen nog een 2e keer kon zien passeren. Vanuit Wortegem zocht ik dan de kortste weg naar Deinze om de finale op TV mee te pikken.

No comments: