Wednesday, January 24, 2007

The results from the jury

Vandaag heb ik dus de resultaten gekregen van mijn inspanningstest 2 weken geleden. Het was even schrikken toen bij het zien van al die cijfertjes. Dat mijn vet% nog te hoog is, zie ik 's morgens ook wel op de weegschaal, dat viel nog mee. Ook over mijn maximale waarden ben ik redelijk tevreden (330 watt getrapt, hf 186, VO2 max 51,43 ml/min/kg), maar mijn anaërobe drempel ligt veel te laag: overslagpols 153 bij 204 watt en 66% van mijn VO2 max! Op de grafiek is duidelijk te zien dat mijn lactaatwaardes te snel stijgen, waardoor ik veel te snel verzuur en te veel koolhydraten verbruik bij lage belasting.
Er is dus nog flink wat werk aan de winkel! Blijkbaar deed ik tot nu mijn extensieve duurtrainingen aan een te hoge hartslag. Ik zal mijn Polar dus maar iets lager instellen en vertragen als hij begint te piepen...

2 comments:

Kapucijnenplein 6 said...

Hallo Sammy,

ben jij een oud-zwemmer? Zo ja, dan is zo'n grafiek vrij normaal. Basis trainen is de boodschap. Veel trage kilometers met kleine snelheids- en krachtcomponenten.

Veel succes,
Loïc Hélin

Sammy Casier said...

Loïc,

Ik ben inderdaad een oud-zwemmer. Die 20 jaar training blijft dus lang hangen ;-)
De training bestaat inderdaad momenteel vooral uit rustige duurlopen met af en toe een snelheidsprikkel.

Groeten,
Sammy