Tuesday, January 02, 2007

back on track - bis

Mijn vorige post dateert al van bijna een maand geleden zie ik. Toen dacht ik dat ik terug vertrokken was, maar in december was er toch een paar keer gevaar voor ontsporing. De goesting om te trainen was er niet altijd en vooral de zwemtrainingen leden daar onder. De 2e winterjogging op de Brielmeersen was een flop en tijdens sommige looptrainingen had ik het gevoel totaal niet vooruit te geraken.
Maar met de komst van het nieuwe jaar heb ik het gevoel dat we weer stevig op de sporen staan. De eerste schema's van ITC werken motiverend, de eindejaarscorrida in Leuven liep ik met een heel goed gevoel en nu er 2007 op de kalender staat lijkt het zomerseizoen iets korterbij.
De overgang van oud naar nieuw hebben we dus ook sportief gevierd tijdens de eindejaarscorrida in Leuven. Aangezien we dan toch meestal in Linden zijn, is het altijd leuk om 's morgens nog wat te sporten. De corrida is hiervoor perfect geschikt met zijn mooie parcours door het centrum van Leuven. De voorbije jaren liep ik er telkens de 8km, dit jaar koos ik voor de 12 km (eigenlijk was het Elke die mij had ingeschreven). De eerste 2 ronden liep ik met een kleine reserve en de laatste ronde had ik nog voldoende power in de benen om nog eens 4 km voluit te gaan. Ik was dan ook heel tevreden over mijn wedstrijd.
Deze week staan er nog enkele stevige trainingen op het programma, maar vanaf volgende week kunnen we dan weer energie opdoen in de Franse Alpen. Dan trekken we een weekje naar Morzine voor een ski vakantie.

No comments: