Tuesday, January 09, 2007

Test

De eerste week van 2007 zit er al weer op. Ik heb ze zondag afgesloten met een toffe groepstraining met de mannen van ITC: eerst 45' duurloop op het stadion van Izegem, gevolgd door een rit met de koersfiets van 2 uur richting Ieper. Het deed deugd om weer op mijn carbon ros te toeren.
Vanmorgen stond dan mijn eerste inspanningstest in het UZ Gent op het programma. Als triatleet kon ik kiezen tussen een fietsproef of loopproef. Ik heb gekozen voor de fietsproef, dat is makkelijker om te vergelijken met anderen. Er werd gestart op 120 watt met om de 3' 40 watt extra. Ik heb het volgehouden tot 330 watt. Toen kreeg ik het moeilijk om mijn trapfrequentie boven de 80 RPM te houden en bereikte mijn hartslag een serieuze piek (+/-185). Binnen 2 weken volgt dan de bespreking van de resultaten. Ik hoop dat ik hieruit heel wat kan leren zodat we in 2007 opnieuw wat sterker worden.
Voor de rest is het aftellen tot vrijdagnacht. Dan vertrekken Elke en ik samen met 10 anderen richting Morzine voor een weekje winterpret. Hopelijk valt de sneeuwkwaliteit mee, want op de webcams van Morzine ziet het er helaas veel te groen uit. We zullen zien en in het slechtste geval neem ik mijn loopschoenen mee... voor een fiets zal helaas gen plaats zijn in de auto, anders kon ik de fabuleuze rit van Floyd Landis nog eens overdoen.

No comments: