Tuesday, August 26, 2008

Mr T Gent - it worked !!



In Gent organiseert een zekere Mister T al enkele jaren in augustus een leuke triathlon rond de Blaarmeersen. Deze wedstrijd richt zich vooral naar de recreatieve sporter. En dat was al te merken bij de zwemstart: geen geduw en getrek zoals anders. Ik had direct de vrije ruimte en zwom mijn eigen koers naar de boei. Na het keerpunt nestelde ik me in de voeten en kon zo de rest van de zwemproef comfortabel afwerken. Als 5e kwam ik uit het water gelopen. Na een voor mijn doen snelle wissel vertrok ik voor 4 ronden rond de Watersportbaan. Nu kon ik eindelijk mijn geheim wapen inzetten: de Shimano TR30. Mijn oude Northwave schoenen waren aan vervanging toe en mijn keuze viel op deze knappe triathlonschoen. Ik voelde meteen dat deze schoenen super zaten en stoof de wisselzone uit. Ik kon een atleet voor mij inhalen, maar voor de rest zag ik niet direct iemand om naartoe te rijden. Het was dus vooral uitkijken wie er achter mij kwam. Halfweg de eerste ronde kwamen Kurt Vanhaverbeke en Youri De Buck bij mij. Ik kon aanpikken en probeerde ook wat kopwerk te doen. Het verschil met Izegem was groot. Toen werd ik er genadeloos afgereden, nu probeerde ik mee het tempo te bepalen. Ik had me natuurlijk ook gewoon in het wiel kunnen zetten zoals enkele anderen. Maar voor het zelfvertrouwen was het beter om mee kopwerk te doen. Dat het hard ging bewijst de fietstijd van Kurt VH en Youri DB (4e en 5e). De bedanking van Kurt achteraf voor het kopwerk deed dan ook ferm deugd.

Na de wissel vertrok ik als een speer, maar dat tempo lag te hoog om 5 kilometer vol te houden. Na alle inspanningen op de fiets moest ik even temporiseren, maar kon soepel blijven lopen. Kort voor de finish haalde ik nog Elke in (zij deed mee met de Ladies die 25’ voor de mannen gestart waren). Ik liep onverwachts als 14e over de finish in de Topsporthal. Zoals ik later die dag tegen een kennis zei: ik wist zelf niet dat ik zo goed was.

Voor de cijferfreaks:
Zwemmen : 10:02 (5e tijd)
Fietsen: 34:39 (16e tijd – incl 2 wissels – netto tijd 32:30)
Lopen: 22:00 (70e tijd – toch maar 6 man moeten laten passeren)
Totaal: 1:06:42 (14e plaats / 291 finishers)

Volgende week woensdag nog de Zwintriathlon en dan zit seizoen 2008 er ook alweer op...

No comments: