Sunday, April 01, 2007

Cauberg

Dit weekend heb ik samen met Elke bij haar ouders in Linden doorgebracht. In juni gaat ze samen met haar pa de Ventoux opfietsen. Sporta organiseert hiervoor verschillende trainingstochten. Op 1 april stond er eentje van 80km op het programma in het Limburgse Kanne (Riemst). Ik zou mijn eigen tempo rijden, Elke reed samen met haar pa. Bij het vertrek kon ik net aanpikken bij een lokale ploeg wielertoeristen. Langs de Maas zat het tempo er meteen goed in. Ik volgde rustig in de wielen, maar de rust was snel gedaan toen we Nederlands Limburg inreden. De hellingen volgden elkaar snel op. Na een uurtje stonden we aan de voet van de Cauberg, bekend uit de finale van de Amstel Gold Race. Ons groepje viel hier uit elkaar en ik ging alleen verder. Ik haalde regelmatig groepjes in en de benen draaiden vlotjes rond. Helaas had ik onderweg iets te weinig gegeten, waardoor ik het na een goeie 2 uur moeilijk begon te krijgen. Ook de tegenwind maakte het niet makkelijk. Toch stond ik na 80km terug aan de auto met een gemiddelde van 28.5 op de teller. Omdat ik nog moest wachten, reed ik nog ventjes wat los langs het water. Het was een bijzonder leuke kennismaking met een hele mooie streek. Ik hoop in elk geval er nog eens terug te gaan fietsen.

No comments: