Monday, April 09, 2007

Fietsweekend

Dit lang paasweekend stond alles in het teken van de fiets. Zowel vrijdag, zaterdag als vandaag heb ik op de fiets gezeten, goed voor zo'n kleine 200km in totaal. Zondag was het genieten van de profs in de Ronde op TV. Het was een mooie koers met een verdiende winnaar. Jammer dat mijn favoriet Cancellara weinig steun had. Had Devolder wel kunnen aansluiten was het resultaat misschien anders geweest, maar ik verwacht hem volgende week wel in de finale van Parijs-Roubaix.
Zaterdag mochten de toeristen zich uitleven op het parcours van de Ronde. De voorbije jaren heb ik al enkele keren meegereden. Ook dit jaar heb ik even het parcours gevolgd met de Kluisberg, Trieu en van Kortekeer tot Eikenberg, maar de drukte wordt toch té. Gelukkig heb ik al een paar geheime plekjes ontdekt in de Vlaamse Ardennen waar het zaterdag wel rustig toeven was. Ik heb er even de tijd genomen om te genieten van deze prachtige streek.
Ik laat deze week de fiets wat rusten en vooral mijn loopschoenen aantrekken, want de eerste wedstrijd in Seneffe begint toch stilaan te naderen.

No comments: