Thursday, April 12, 2007

Eupen > Antwerpen

Toen ik deze winter mijn wedstrijdplanning voor deze zomer gemaakt heb, koos ik als piekwedstrijd voor het BK 1/2e triathlon in Eupen. Volgens kenners is dit een mooie wedstrijd op een uitdagend parcours (of was het een uitdagende wedstrijd op een mooi parcours?). Maar op dezelfde dag wordt ook in Antwerpen een mooie halve triathlon georganiseerd, de Marc Herremans Classic. Het parcours is hier minder uitdagend en kreeg vorig jaar nogal wat kritiek.
Toch heb ik om praktische redenen beslist om toch in Antwerpen te starten ipv in Eupen. Ik was al tijdje aan het twijfelen, maar ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik hoop dat het vlakke parcours mij een mooie eindtijd oplevert. Ik kijk er ook naar uit om te starten tussen het internationale deelnemersveld van deze officiƫle IM-wedstrijd. Misschien haal ik wel een slot voor het WK70.3, al zal ik daar vriendelijk voor moeten bedanken want het najaar staat in het teken van de verhuis naar Wortegem.

No comments: