Tuesday, November 21, 2006

580 lengtes

Zoveel lengtes moet ik ongeveer gezwommen hebben tussen vrijdagavond 20u en zaterdagmorgen 8u. Het is weer Vlaamse Zwemweek, dus organiseert ieder zwembad weer tal van activiteiten. In Roeselare hadden ze het schitterende idee om een 12u zwemmarathon te organiseren. Ploegen van 8 man moesten telkens per 2 een halfuur zwemmen. Gezien we echter maar met 7 waren, moesten de meesten een extra beurt zwemmen. Zo kwam ik op 7x 30'. De eerste 2 beurten gingen heel vlot, maar ik voelde het melkzuur al in de schouders. Gelukkig was er ook een ploeg sportverzorgers voorzien die de spieren weer soepel masseerden. Knap van Martine en haar ploeg dat ze de hele nacht paraat waren! Ze verdienen een dikke merci. Zonder hen kon ik nu waarschijnlijk nog niet typen...
Na enkele beurten ging het zwemmen toch al wat lastiger, maar ik haalde toch telkens mijn vooropgestelde 2000 meter. De laatste keer kon ik er zelfs nog 2.100 meter uithalen. Sommigen van onze ploeg kregen het heel zwaar op het einde, maar met net geen 100 kilometer haalden we een mooie 2e plaats in het eindklassement.
Moe maar tevreden reed ik zaterdagmorgen terug naar huis. De stramme spieren nemen we er met plezier bij.

No comments: