Thursday, September 17, 2009

BK Kwart triathlon Izegem

Mijn trainingsdagboek is bijna net zo leeg als deze blog sinds Ironman Frankfurt. Het was immers tijd om te genieten van een welverdiende rustperiode na een druk voorjaar.
Ik stond zaterdag dan ook met beperkte ambities aan de start van het BK triatlon in Izegem.

Het goeie weer van de voorbije weken zorgde ervoor dat de watertemperatuur boven de 22° uitkwam. Er moest dus zonder wetsuit gezwommen worden.Normaal moet dit in mijn voordeel zijn, maar het gebrek aan zwemkilometers liet zich duidelijk voelen. Ik kwam pas als 48e uit het water in 23'. Onder normale omstandigheden zou dit minstens 1 minuut sneller moeten. Ondanks enkele kleine haperingen ging mijn wissel redelijk vlot en kon ik mij op gang trekken voor 3 rondjes. De eerste ronde draaide het echter compleet vierkant. De benen leken onmiddellijk te verzuren en ik moest enkele goeie groepjes zomaar laten rijden. Zelfs de brug in Izegem voelde aan als de Kluisberg. In het begin van de 2e ronde kon ik dan toch aanpikken bij een mooi groepje met clubgenoten Tom, Bert en Kurt. Ik kon even op adem komen en de benen begonnen steeds beter te voelen. Ik kon relatief makkelijk volgen. We raapten zelfs nog enkele mannen op die ik even voordien had moeten laten rijden. Zo kon ik min of meer mijn plaats behouden bij het binnenkomen van de 2e wissel. Maar onderweg voelde ik mijn maag al wat protesteren. Waarschijnlijk had ik voor en tijdens de wedstrijd wat teveel suikers opgenomen. Het lopen zou dus overleven worden. Ik besloot enkel water aan te nemen, maar dit bracht weinig verbetering. Langzaam kwam ik in een iets beter tempo, maar vlot ging het totaal niet. Ik liep dus de wedstrijd uit op 'cruise control', goed voor een 110e plaats in 2u25.
Achteraf gezien kan ik wel leven met mijn prestatie, maar als ik nog iets wil presteren in de laatste 2 wedstrijden (Knokke & Ieper) zal ik het trainingsvolume terug moeten opkrikken.

1 comment:

Anonymous said...

Bedankt voor de interessante informatie