Thursday, September 17, 2009

Zwintriathlon Knokke

Na de wedstrijd in Izegem kwam het besef dat ik het anders zou moeten aanpakken als ik in de laatste 2 wedstrijden van het seizoen nog iets wou presteren. Ik was vooral ontgoocheld over mijn zwemmen. Ik deed daarom enkele extra zwemtrainingen. Ik mocht immers van de organisatie opnieuw vanop de eerste rij tussen alle toppers vertrekken. Ik weet dat ik op basis van mijn totaaltijd daar niet op mijn plaats sta, maar in het zwemmen kan ik wel mijn mannetje staan. Ik wou dan ook bewijzen dat ik die plaats waard ben. Zodra Miss Belgiƫ het startschot had gegeven, vertrok ik in een hoog tempo. Ik kon mijn snelheid vasthouden tot aan de boei. Bij het terugkeren kon ik makkelijk in de voeten volgen. Toen ik aan wal kroop zag ik nog net Bart Aernouts voor mij lopen. Ook Gilles Cottyn en Koen Hoeybergs zaten in mijn buurt. Het zwemmen was dus een stuk beter dan Izegem. Na een vlotte wissel sprong ik als 22e op de fiets. Het was even schrikken toen ik net na de wisselzone plots Rutger Beke zag liggen. Het fietsparcours was dit jaar vernieuwd en zo kregen we 45km voorgeschoteld. Het eerste deel was leuk met de wind vooral in het voordeel, maar na het keerpunt in Cadzand kwam de wind in het nadeel en werd het stevig stoempen om dat cijfer op de fietscomputer niet teveel te laten zakken. Dat lukte aardig en ook in de laatste kilometers richting zeedijk kan ik het tempo vasthouden. Na zo'n lastige fietsproef is het altijd bang afwachten hoeveel jus er nog in de benen zit. Na een vlotte wissel vertrok ik heel snel, maar het gebrek aan loopkilometers vooraf liet zich snel voelen. Ik moest een tandje terugschakelen, maar een degelijke looptijd onder de 45' zit er tot aan het laatse keerpunt zeker nog in. Helaas heb ik iets teveel verval in de laatste kilometers en kom ik uit op een tijd van 45'38". Toch ben ik heel tevreden over mijn wedstrijd. Ondanks de mindere voorbereiding slaag ik er toch in om een degelijke wedstrijd te doen.

Zwemmen (incl T1) : 15:41 (22e tijd)
Fietsen: 1:16:20 (153e tijd)
T2 : 1:01
Lopen: 45'38" (255e tijd)
Totaal: 2:18:42 (114e op 802 finishers)

No comments: