Monday, July 28, 2008

voorbeschouwing Eupen


Zondag mag ik om 10u in het stuwmeer van Eupen springen voor mijn volgende wedstrijd, met name de halve triathlon van Eupen.
Door de concurrentie met de Marc Herremans Classic in Antwerpen krijgt deze wedstrijd niet zoveel aandacht. Toch waren er voor mij verschillende redenen om deze wedstrijd te verkiezen boven Antwerpen:
1/ dit is de enige 1/2e triathlon in Belgiƫ waar ik nog niet gestart ben
2/ ik wil mezelf wel eens testen op dit lastig parcours
3/ ondanks de naam van Marc Herremans en het officiƫle Ironman label spreekt Antwerpen mij niet zo aan na mijn moeilijke wedstrijd vorig jaar (lek gereden & gecrasht in het lopen door de hitte).

Ik start er zonder grote verwachtingen. Ik had de voorbije weken een goed gevoel tijdens het zwemmen en fietsen. Zondag heb ik nog een stevige fietstraining van 4 uur afgewerkt met de ITC-clubgenoten. De eerste 2 uur voelde ik me vermoeid, maar de benen werden daarna steeds beter. Het lopen ging de laatste weken iets minder. Hopelijk komt het goeie gevoel na een recup-week. We zullen het snel weten zondag namiddag...

No comments: