Saturday, July 19, 2008

doortocht Gent


Op de eerste dag van de Gentse feesten was er vandaag ook een doortocht in de Watersportbaan. 2 km rechtdoor vlammen leek me wel leuk, dus om 15h stond ik klaar. Door vertraging bij de inschrijvingen was het echter nog 40 minuten wachten op de start. Toen we eindelijk mochten starten, zwom ik meteen naar de kop. Ik had snel een stevig tempo vast dat ik makkelijk kon volhouden voor een halfuurtje. Ik zwom steeds verder weg van de concurrentie en finishte als eerste met een flinke voorsprong.
Dankzij de bordjes langs de kant kon ik enkele tussentijden nemen:
1000m - 12min45
1500m - 19min20
2000m - 25min50
Een heel mooi tempo van 1min18 per 100m, wel geholpen door een stevige rugwind en mijn wetsuit.
Na afloop mocht ik nog even voor de camera van de regionale zender AVS poseren voor een interviewtje. Pff, niet evident als je dat niet gewoon bent. Het resultaat zou volgende week ergens moeten te zien zijn.
Mijn 2e podium dit jaar (na mijn 3e plaats op de zwemloop in Brugge), we zijn dus goed bezig. Op naar de volgende...

3 comments:

Anonymous said...

Volgend podium in Frankfurt? ;-)

EL

Anonymous said...

hey ik heb ook mee gedaan met de doortocht maar herlaas 7de aan gekomen me 500m vrije slag weet gij juist wanneer dat op avs komt ??
sportieve groeten sarah

Anonymous said...

Goed gedaaaaaaaan Sammy!

Doe zo verder.

Bart