Monday, September 03, 2007

Back to Knokke

Begin september staat synoniem met 'back to school' voor onze schoolgaande jeugd en hun meesters, juffen en leerkrachten. Voor de triatleten is dit vooral synoniem voor een van de mooiste wedstrijden in Vlaanderen: de Zwintriathlon in Knokke. Ik mag opnieuw van op de eerste rij vertrekken, dus het zwemmen zal weer heel hard gaan. Ook op de fiets en tijdens het lopen wil ik er nog eens voluit voor gaan in mijn laatste triathlon van dit seizoen.

Gisteren trouwens een schitterend WK 1/4 triathlon in Hamburg gezien. Vooral de afsluitende loopproef was indrukwekkend met de strijd tussen de spanjaard Javier Gomez en de duitser DaniĆ«l Unger. Dankzij de steun van het duitse publiek kon Unger in de laatste honderden meters de spanjaard nog voorbij lopen. Beiden liepen de 10km onder de 30 minuten. Ik zal nog veel loopschoenen moeten verslijten voor ik daar aan geraak. Ik zal al heel tevreden zijn als ik woensdag onder de 45' duik…

De komende weken ga ik in elk geval mijn trainingen vooral naar het lopen richten. Hopelijk kan ik dan na de winterstop met een redelijke conditie hervatten. Maar eerst nog knokken in Knokke natuurlijk!

No comments: