Sunday, September 09, 2007

Analyse

Collega-triatleet Niki maakt in zijn comment op mijn vorige post een scherpe, maar duidelijke analyse van mijn triathlon prestaties.
Het geeft mij een goed gevoel om de subtop te kunnen volgen tijdens het zwemmen, maar dat is soms meer een vloek dan een zegen. Ik heb me al bij verschillende wedstrijden opgeblazen door die snelle mannen te willen volgen tijdens het fietsen. Toch gaf ik vaak mijn zwakke lopen de schuld hiervoor. Knokke heeft bewezen dat het wel anders kan als ik aan de juiste intensiteit fiets(gemiddelde hartslag was 10 slagen minder dan bij andere wedstrijden).
Ik ga dan ook tegen volgend seizoen zeker de nodige aandacht schenken aan mijn fietsen. Dit jaar was ik daar eigenlijk niet zo tevreden over. Ik denk de reden hiervoor te kennen en zal dan ook proberen om die fout volgend jaar te vermijden. Misschien kan ik dan in Izegem wel aanpikken bij Niki...

No comments: