Sunday, April 27, 2008

Clubkampioenschap ITC

Dit weekend organiseerde ITC zijn jaarlijks clubkampioenschap. Voor het eerst nam ik zelf ook deel. Zaterdagmorgen werd er 500m gezwommen in het openlucht zwembad. De eerste keer buiten zwemmen in de lente heeft altijd iets speciaals vind ik. De stralende zon en goeie watertemperatuur (met wetsuit toch) maakten het perfect. In de 4e reeks mocht ik het beste van mezelf geven. Ik vertrok snel en moest na 100m wat inhouden. Net zoals in Lebbeke vond ik blijkbaar snel het goeie tempo. Toch voelde dit heelmaal niet zo. Ik had het gevoel van helemaal stil te vallen, maar toch tikte ik na 6'01" aan, goed voor een 4e tijd. Zwemmen met een wetsuit geeft dus blijkbaar wel een heel ander gevoel.
Zondag stond dan het hoofdgerecht op het menu: 25km fietsen en 5km lopen. Als aperitief fietste ik 's middas van Wortegem naar Izegem, ideaal als opwarming en om wat te relaxen. Om 15u30 was het dan tijd voor de wedstrijd. Op de fiets zat ik direct in een goed ritme. Ik hield verrassend goed stand. Ik begon me af te vragen waar de concurrentie bleef. De verwachte namen passeerden me wel, maar uiteindelijk kwam ik nog als 12e van de fiets. Ook in het lopen kon ik redelijk stand houden, ondanks opkomende krampen op het einde. Ik finishte onverwachts op een 18e plaats. Dit was een van mijn beste wedstrijden ooit. Ik ben dan ook blij dat dit me gelukt is op mijn thuiswedstrijd voor het oog van veel clubgenoten.
Dit is een ferme opsteker voor de komende wedstrijden. Hopelijk kunnen we dit verder doortrekken...

No comments: