Tuesday, February 20, 2007

Opwarming

Iedereen heeft het er over: de opwarming van de aarde. Wat de negatieve gevolgen zijn, zal ik volgende week zien in de film van Al Gore. Maar zaterdag zag ik toch alleen maar positieve gevolgen. Het was genieten van het zonnetje op de fiets. Eerst aan een rustig tempo richting Kruishoutem, Nokere en Wortegem. Na 45km waren we terug in Deinze, maar ik wou nog wat langer trainen en dus deed ik er nog een stuk langs de Leie naar Ooigem bij. Na 80km parkeerde ik mijn Trek terug in de garage.
Zondag was het iets frisser, maar toch sprong ik opnieuw in het zadel voor een ritje. Omdat ik 's morgens niet uit mijn bed was geraakt, moest ik wel de traantjes van Kim Clijster missen, maar het goeie gevoel op de fiets maakte veel goed. Via Nevele en Hansbeke ging het naar de Kranepoel in Bellem om eventjes langs de villa's te cruisen. Via Aalter en het kanaal ging het terug richting Deinze. Ik keek even verrast toen ik werd ingehaald door een fietser op een gewone wegfiets. Maar zijn wielertruitje en helm verraadden dat het om een getrainde fietser ging. Ik weerstond de verleiding om mee te springen en reed rustig verder aan mijn duurtempo. Dit ritje was goed voor 50km, goed voor een totaal van 130km op 2 dagen. Dit was dus een eerste volumeprikkel, maar er zullen nog veel kilometers nodig zijn om klaar te zijn tegen het seizoen.
Ondertussen heb ik beslist om 25 maart de conditie te testen tijdens de zwemloop van 3CT in Hofstade. De veloopzwem in De Haan laat ik dit jaar wel links liggen.

1 comment:

Unknown said...

Hey Sammy, veel succes in 2007, jammer dat je er niet bij bent in De Haan, maar we zullen elkaar wel op andere plekken tegen het lijf lopen zeker?
groetjes
Rutger
www.rutgerdecloedt.tk