Wednesday, October 04, 2006


Afgelopen zondag stond de 1e dag van de Belgische Kampioenschappen Zwemmen Masters op het programma in Lokeren. Na 10 jaar afwezigheid en een uitstapje naar het reddend zwemmen, ben ik sinds 1 jaar terug actief als competitiezwemmer. De voorbije wedstrijden liet ik af en toe enkele mooie tijden noteren die dicht in de buurt lagen van mijn tijden bij de senioren toen ik nog 4x per week zwom.
Op de 100m rug behaalde ik een 3e plaats in 1'15", goed dus voor mijn eerste medaille ooit op een BK. Op de 100m wisselslag verwachtte ik ook een 3e plaats gezien ik met de 3e beste tijd was ingeschreven. Ik zwom een knappe tijd van 1'13", een tijd die dicht in de buurt moet liggen van mijn beste tijd ooit. De wedstrijd ging super en ik voelde mee heel sterk. Zelfs de laatste lengte kon ik er nog een ferm sprintje utipersen. Zondag zelf geen uitslag meer gezien van de wedstrijd en vandaag dan eindelijk de bevestiging gekregen: ik ben Belgisch kampioen geworden!
Toegegeven, de concurrentie was misschien niet zo sterk, maar dit geeft toch een enorme voldoening. Deze titel staat voor altijd op mijn palmares en wie denkt dat hij beter kan, mag mij volgend jaar uitdagen.

No comments: